alithes.gr

alithes.gr
aliartospress.blogspot.com

Θ. Σκούμας: Να σταματήσει η συνεχής επιβάρυνση των πολιτών από τα διόδια


Το επικείμενο κλείσιμο της πρόσβασης στο 90ο χλμ της ΝΕΟ Αθηνών- Λαμίας, από την εφαρμογή του άρθρου 83 του ν. 4313/2014, έρχεται να προσθέσει νέα επώδυνη αύξηση στις μετακινήσεις των πολιτών της περιοχής της Θήβας. Με το άρθρο αυτό δόθηκε τρίμηνη παράταση από την ισχύ του ν. 4313/2014 (17-12-2014) έως τις 17-03-2015, και αφορά την παύση σύνδεσης πρατηρίων καυσίμων και συναφών εγκαταστάσεων με τους κλειστούς αυτοκινητοδρόμους.
Η εξέλιξη αυτή, που συνδέεται με την πολιτική των συμβάσεων παραχώρησης με το εξοντωτικό χαράτσωμα των πολιτών, χωρίς ανταποδοτικό όφελος γι” αυτούς, δημιουργεί υποχρεωτική καταβολή αντιτίμου διοδίων 8 ευρώ για τις τοπικές μετακινήσεις, αφού δεν παρέχεται εναλλακτική διέλευση. Κι αυτό γιατί, πλέον οι πολίτες για τις τοπικές μετακινήσεις τους θα πρέπει να διέρχονται υποχρεωτικά από τα μετωπικά διόδια της Θήβας. Ο υφιστάμενος παράλληλος δρόμος καταλήγει και σταματά στην περιοχή της Υλίκης. Μέχρι σήμερα δεν έχει κατασκευαστεί παράλληλος δρόμος για την εξυπηρέτηση της μετακίνησης- συγκοινωνίας στην περιοχή μας, ενώ αυξάνεται η επιβάρυνση της μετακίνησης από και προς τη Λαμία, και με τα νέα μετωπικά διόδια στην περιοχή του Μαλλιακού.

Επιπλέον, η διέλευση της βαριάς υπερτοπικής κυκλοφορίας μέσα από την πόλη της Θήβας αυξάνεται, λόγω της έλλειψης περιφερειακής οδού, και η καταβολή -χωρίς καμία ανταποδοτική λειτουργία- αντιτίμου διοδίων για είσοδο και έξοδο από την πόλη της Θήβας, ενώ και η δημόσια συγκοινωνία καθίσταται οικονομικά ανέφικτη, με μοναδικό κερδισμένο την εταιρεία εκμετάλλευσης της Εθνικής Οδού. Οι ανάγκες μετακίνησης των πολιτών, και μάλιστα σε περίοδο κρίσης, με τον παραπάνω νόμο, αλλά και με τις συμβάσεις παραχώρησης, όχι μόνο δεν ικανοποιούνται, αλλά οι πολιτικές που ακολουθήθηκαν από τις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ- ΝΔ, προσφέρουν όφελος και μάλιστα πολύ μεγάλο στους παραχωρησιούχους, αποκλείοντας την κοινωνική πλειοψηφία από το κοινωνικό αγαθό της ελεύθερης μετακίνησης.
Ο παραλογισμός αυτός πρέπει να ανασχεθεί άμεσα.
Η κοινωνία δεν μπορεί να πληρώνει άλλο, κέρδη για τους εργολάβους, με επιβάρυνση χωρίς όφελος για τους πολίτες.
Απαιτείται, ριζικός επανακαθορισμός της στρατηγικής στο ζήτημα του εθνικού δικτύου, σύμφωνα με τις κοινωνικές ανάγκες: Επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων, άμεση οικονομική ελάφρυνση των πολιτών, με την άμεση κατάργηση όλων των πλευρικών διοδίων, την μεγάλη μείωση της τιμής των διοδίων επί της ΠΑΘΕ, κατασκευή παράλληλων δρόμων, ώστε να σταματήσει η επιβάρυνση των πολιτών και να επανέλθει η δημόσια διαχείριση των αυτοκινητοδρόμων.

ΘΑΝΑΣΗΣ ΣΚΟΥΜΑΣ
Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Βοιωτίας

εφημερίδα ΔΙΑΒΗΜΑ

ΤΗΛΕΦΩΝΑ

ΤΗΛΕΦΩΝΑ
Ευρωπαϊκός Αρ. Έκτακτης Ανάγκης 112, Αστυνομία 100, Πυροσβεστική 199, ΕΚΑΒ 166, Περιφερειακή Εν. Βοιωτίας 22613 50300-1, Δ. Λεβαδέων 2261350801-2-3, ΚΕΠ Δ. Λεβαδέων 2261 350000, Δήμος Θηβαίων 2262350600-602 ΚΕΠ Δ. Θηβαίων 2262 089632, Δήμος Αλιάρτου 2268350211, Δ. Διστόμου Αρ/βας Αντ/ρας 2267350100, Δήμος Ορχομενού 22613-51101, Δήμος Τανάγρας 2262351100, Νοσοκομείο Λιβαδειάς 2261350575, Νοσοκομείο Θήβας 22623 50100, Αστυνομική Διεύθυνση 2261088888, ΑΤ Θήβας 22620 82165, Πυροσβεστική Λιβαδειάς 2261028555-23081, Πυροσβεστική Θήβας 2262023775, ΚΤΕΛ Λιβαδειάς 2261028336, ΚΤΕΛ Θήβας 2262027512, ΚΤΕΛ Αθήνας Κηφισού 2105124911, ΚΤΕΛ Αθήνας Λιοσίων 210 8317186, ΟΣΕ Λιβαδειάς 2261087036, ΟΣΕ Θήβας 226202 8490, ΟΣΕ Αθήνας 2130121121, Ραδιοταξί Λιβαδειάς 2261028111, Ραδιοταξί Θήβας 2262 027077, Μουσείο Θήβας 22620 27913-23559, Μουσείο Χαιρώνειας 22610 95270

Αρχειοθήκη ιστολογίου